Общо показвания

сряда, 28 ноември 2012 г.

Обръщение към Създателя

Веднъж в далечното минало - а може би в бъдещето... трудно е да се каже точно - Вселената забрави себе си. Никой не знае защо стана така. Просто такава е същността на вселените - от време на време забравят себе си.

Твърде вероятно е да е заспала, а като се е събудила, е забравила съня си. Но какво е било преди този сън - предишен сън ли? А дали пък Вселената не е била самият сън? Така или иначе, забравилият за себе си сън се превърнал в Нищо.

И нима може да бъде другояче?

- Кой съм аз? - попитало себе си Нищото.

- Ти си Огледало... Огледало... Огледало... - отвърнало с милиарди светлинни отблясъци Отражението.

- А ти кой си? - попитало Огледалото.

- Аз съм Отражение в теб.

- Откъде се взе?

- Роди ме твоят въпрос.

- Но аз не виждам нищо наоколо. И себе си не виждам. Как мога да бъда Огледало? Та аз съм Нищо!

- Правилно - отвърнало Отражението. - Всъщност пустотата е най-първото, начално, безкрайно огледало, защото в нея нищото се отразява от нищо.

- А аз какво съм?

- Ти не изглеждаш никак.

- Голямо ли съм или малко?

- Да.

- Какво да, нищо не разбирам?

- И едното, и другото. Ти си такова, каквото си се представяш. Едновременно безкрайно голямо и безкрайно малко, защото безкрайността и точката са едно и също.

- Странно. А къде се намирам?

- Сега - в пространството на варианти - отговорило Отражението.

- Варианти на какво?

- На каквото си поискаш. Пространството също е възникнало като следствие на твоя въпрос. Изобщо ще се появи всичко, за което си помислиш. Защото ти си безкрайно Огледало. На всеки твой въпрос ще се появят безкрайно множество

отговори.

- А аз защо съществувам?

- За да бъдеш.

- Какво мога?

- Всичко.


От Вадим Зеланд

Няма коментари:

Публикуване на коментар